
Wat vragen wij aan u?
Het is belangrijk dat u een behandelafspraak minstens 24 uur van tevoren afzegt. Dit kan zowel telefonisch, per e-mail als via het contactformulier op onze website. Een niet (op tijd) afgemelde afspraak kunnen we niet bij uw verzekering declareren en kan bij uzelf in rekening gebracht worden. U betaalt dan 75% van het bedrag van de gereserveerde tijd van de behandeling.
Neemt u bij de eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs, uw meest recente zorgpas, (indien van toepassing) de verwijzing van uw huisarts of specialist en een (grote) handdoek mee. Bij het gebruik van de trainingsapparatuur in onze oefenzaal is een handdoek verplicht. Wij verzoeken u onze oefenzaal alleen met schoon schoeisel te betreden.
Als u contact wilt gaan opnemen met uw arts, overlegt u dit dan met ons. Dan kunnen wij u eventueel een verslag meegeven over uw behandeling.
Wanneer u de praktijk binnenkomt, kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Wij halen u op. Het is ons streven om uw behandeling op tijd te starten.
Wij verwachten van u een zo actief mogelijke bijdrage aan de behandelingen fysiotherapie. Tenzij dat natuurlijk naar redelijkheid niet van u kan worden verwacht. Probeert u onze adviezen, instructies en eventueel meegegeven huiswerkoefeningen op te volgen en uit te voeren. Heeft u hierover vragen, stelt u ze dan gerust!
Openingstijden
Onze praktijk is op iedere werkdag op afspraak geopend van 08:00 tot 18:00 uur. Op maandag en donderdag tevens van 18:00 tot 21:00 uur op afspraak. Tenslotte op zaterdagochtend op afspraak van 09:00 tot 12:00 uur.
Op zondagen en op officiële feestdagen is onze praktijk gesloten.
Bereikbaarheid en toegankelijkheid van onze praktijk
Onze praktijk en onze oefenzaal bevinden zich op de begane grond van een appartementencomplex, maar beschikken over een eigen toegangsdeur. Tijdens openingstijden zijn deze altijd geopend. U hoeft dus niet eerst aan te bellen bij de centrale ingang van het appartementencomplex.
Zowel onze praktijk als de oefenzaal zijn via een oprit bij de entree gemakkelijk toegankelijk voor minder validen.
Ook het trottoir vóór de praktijk en oefenzaal is vanaf de openbare weg via een oprit goed bereikbaar met rollator en per scootmobiel.
Trottoir en opritten worden bij sneeuwval sneeuwvrij gehouden.
Zowel aan de voorzijde en achterzijde, als aan de zijkant van de praktijk, is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.
Direct vóór de praktijk bevindt zich een algemene invaliden parkeerplaats.
Vanaf Winkelcentrum Oostermeent aan de overzijde van de Bovenmaatweg is onze praktijk bereikbaar via een voetgangers- en fietstunnel die uitkomt op de Amstenrade. Deze straat ligt aan de zijkant van onze praktijk. Door van deze tunnel gebruik te maken, voorkomt u dat u de drukke Bovenmaatweg dient over te steken.
Ter hoogte van onze praktijk bevindt zich aan beide zijden van de Bovenmaatweg een bushalte.
Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie
Voor een fysiotherapiebehandeling is in principe geen verwijsbrief van een arts nodig.
Alleen voor een chronische indicatie en bij enkele zorgverzekeraars voor behandeling aan huis heeft u wel een verwijzing nodig.
Vergoeding door zorgverzekeraars
Fysiotherapie wordt voor het grootste deel vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal door de verzekering te vergoeden behandelingen is afhankelijk van uw verzekeringsvoorwaarden. Wij adviseren u daarom uw verzekeringsvoorwaarden vooraf aandachtig door te nemen wat betreft het aantal behandelingen fysiotherapie dat vergoed wordt door uw zorgverzekeraar.
Bepaalde aandoeningen komen voor op een lijst die door de overheid is samengesteld. Op deze lijst staan een aantal ‘chronische aandoeningen’. Vanaf de 21e behandeling van deze specifiek benoemde aandoeningen zullen de kosten voor fysiotherapie worden vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen komen voor rekening van de aanvullende verzekering of van de patiënt zelf. Behalve bij artrose heup/knie. Voor deze aandoeningen gelden extra aanvullende voorwaarden. De behandelingen fysiotherapie van deze aandoeningen worden nl. vanaf de eerste behandeling direct uit de basisverzekering vergoed.
De behandelingen worden rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd, dit geldt alleen als wij een overeenkomst hebben met uw zorgverzekeraar (hiervoor gelden overeengekomen tarieven). Momenteel hebben wij overeenkomsten met alle zorgverzekeraars, behalve met zorgverzekeraar Caresq. Met deze zorgverzekeraar heeft Heijmen Groothuis wel een zorgovereenkomst, maar Rob Innemee niet.
Behandelingen die niet voor vergoeding in aanmerking komen, worden bij uzelf in rekening gebracht. In dat geval ontvangt u een nota. Een overzicht van onze tarieven (de ‘standaardprijslijst’) hangt in de wachtkamer, is te vinden op onze website of is bij ons te bevragen.
Standaardprijslijst 2024:
Code | Prestatiebeschrijving | Prijs |
1000 | Behandeling in praktijk | € 41,30 |
1001 | Behandeling aan huis patiënt | € 58,65 |
1002 | Behandeling in inrichting waar patiënt verblijft | € 51,10 |
1003 | Behandeling plus toeslag buiten reguliere werktijden | € 58,65 |
1400 | Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek | € 76,05 |
1401 | Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek aan huis patiënt | € 91,25 |
1402 | Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek in inrichting waar patiënt verblijft | € 84,75 |
1403 | Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek plus toeslag buiten reguliere werktijden | € 91,25 |
1850 | Screening | € 20,65 |
1853 | Screening plus toeslag buiten reguliere werktijden | € 36,90 |
1860 | Intake en onderzoek na screening | € 41,30 |
1863 | Intake en onderzoek na screening plus toeslag buiten reguliere werktijden | € 58,65 |
1864 | Screening en intake en onderzoek | € 58,65 |
1870 | Intake en onderzoek na verwijzing | € 52,15 |
1871 | Intake en onderzoek na verwijzing aan huis patiënt | € 75,00 |
1872 | Intake en onderzoek na verwijzing in inrichting waar patiënt verblijft | € 66,30 |
1873 | Intake en onderzoek na verwijzing plus toeslag buiten reguliere werktijden | € 76,05 |
1901 | Meer gecompliceerde, tijdrovende rapporten (op uurbasis) | € 86,95 |
1920 | Telefonische zitting | € 26,05 |
Fysiotherapeutische zorgverlening bij u thuis
Indien het voor u niet mogelijk is om naar onze praktijk toe te komen, bijvoorbeeld omdat u net geopereerd bent, kunnen wij de zorgverlening bij u thuis laten plaatsvinden. Houdt u er in dat geval rekening mee dat daar hogere kosten aan verbonden zijn en dat enkele zorgverzekeraars voor behandeling bij u thuis een verwijzing van uw huisarts of medisch specialist verplicht stellen.
Afwezigheid fysiotherapeut
Bij afwezigheid van één van ons, bijvoorbeeld door vakantie, ziekte of bijscholing, laten wij ons vervangen door een waarnemend fysiotherapeut. Alvorens deze waarnemer de behandeling van ons overneemt, brengen wij de waarnemer op de hoogte van uw klachten, uw beperkingen, de behandeling van u tot nu toe en wat wij van de waarnemer verwachten tijdens de waarneming. Als één van ons onverwachts niet kan werken, nemen wij contact met u op om uw afspraak te verzetten.
Wachttijd
Vrijwel altijd kunnen wij binnen drie werkdagen na uw aanmelding in onze praktijk met uw behandeling starten.
Op uw bericht van aanmelding per e-mail of via het contactformulier op onze website wordt vaak dezelfde dag, maar uiterlijk de dag erna, door ons gereageerd.
Hygiëne, onderhoud en veiligheid
Als vanzelfsprekend hechten wij er in onze praktijk grote waarde aan de zaken op het gebied van hygiëne, onderhoud en veiligheid optimaal te hebben georganiseerd.
Onze praktijk beschikt over een hygiëneprotocol, onderhoudscontracten m.b.t. zowel de fysiotechnische apparatuur als de CV/water- en elektravoorzieningen, een schoonmaakschema, een ongevallenregistratiesystematiek, een automatische externe defibrillator (AED), blusmiddelen, EHBO-voorzieningen, een noodplan en een vrij toegankelijke nooduitgang
Patiëntervaringsonderzoek
Tijdens de periode dat u in onze praktijk onder behandeling bent of na afloop daarvan, kan aan u worden verzocht of u wilt deelnemen aan een patiëntervaringsonderzoek. Als vanzelfsprekend is dit geheel vrijblijvend.